luni, 18 septembrie 2017

Test LM317 comandat cu Arduino

In articolul anterior am testat comanda cu Arduino a unei surse cu tranzistori, dar m-am gindit si la fanii lui LM317 si am testat si comanda acestuia. Schema a devenit in acest caz urmatoarea:


Restul ramine ca in articolul anterior, din semireglabilul de 1Kohm din pinul de reglaj al lui LM317 se ajusteaza tensiunea minima, dar atentie sa nu intre in limitare BC107. In cazul testat rezistenta poate avea o valoare intre 120 si 180Ohm. La teste am obtinut o plaja de reglare de la  1,6V la 20V.
Tensiunea negativa de pe AO poate fi si de -3V, caz in care putem creste tensiunea pozitiva la 27V, situatie in care la iesire obtinem un maxim de 23,8V


20-sep-2017

Dupa ce am incercat sa fac teste cu un transformator am observat ca variaza tensiunea de iesire functie de consum in ambele variante si cea cu tranzistor simplu si cea cu LM317 datorita reactiei negative pe un lant prea lung. Asa ca am separat partea de referinta data de arduino de partea de stabilizator. Schema a devenit:
Detalii despre al doilea AO aveti pe blogul lui Nicu
O poza de la testele cu transformator:
-5V i-am scos ca aici obtinuti la capatul lui R3


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Amplificator ultra simplu cu MOS 40W/8Ohm la 2x30V

 Am început construcția unui amplificator cu tranzistori MOS după o schemă proiectată de Ionel Epure , care se împacă foarte bine cu boxele ...